dilluns, 7 de gener del 2013

CONCLUSIONS



A mode de conclusió es pot extreure que realitzant aquest projecte és pot obtenir èxits en el procés d’ensenyament i aprenentatge, sigui quina sigui la matèria a treballar, les persones a qui va destinat, la metodologia, el procés d’avaluació, etc. Ens hem d’adaptar a les característiques individuals dels alumnes (cognitives, psíquiques, físiques, emocionals, etc.) i a les seves necessitats educatives, introduint tots els canvis necessaris durant la marxa del procés educatiu per tal de poder aconseguir l’objectiu principal: que l’alumnat adquireixi els continguts mitjançant l’aprenentatge significatiu; partint de la Zona de Desenvolupament Pròxim (Vigotsky, 1978). Per tant, una cosa és la teoria, tot allò que has planificat abans de dur a terme les activitats, i una altra cosa és la pràctica.

En el meu cas, molts dels aspectes que havía planificat eren els encertats, però un, l’activitat 2 de la Sessió 3 no ho ha estat. Per això m’he hagut d’adaptar a les necessitats dels alumnes. M’he adonat que no era l’elecció més adequada i no s’adaptava a les necessitats educatives d’aquests dos alumnes. Així doncs, he après a adaptar-me a les necessitats reals del context en el qual intervenia i a realitzar canvis sobre la marxa per tal de poder solucionar petits problemes o entrebancs que han anat sorgint al llarg del projecte.

En segon lloc, amb aquest projecte m’he adonat de la importància que tenen les noves tecnologies en el procés d’ensenyament – aprenentatge, per tal de motivar als alumnes i afavorir l'assoliment d'un aprenentatge significatiu (Ausubel, 1976). Jo, personalment, tenia una visió de l’ensenyament més tradicional, és a dir, la utilització del llibre de text com a única eina que s’empra per a transmetre els continguts a aprendre, on és el professor qui disposa dels coneixements i els transmet a l’alumnat. Però m’he adonat que hi ha noves i diferents maneres de construir els coneixements i d’aprendre, i una d’aquestes eines són les tecnologies, concretament, les tecnologies de l’educació. He pogut comprovar com les tecnologies de l’educació permeten cobrir les necessitats educatives dels educands, com permeten realitzar una adaptació al nivell de coneixements i aprenentatges de cada un d’ells i sobretot possibiliten que cada nen i nena segueixi un ritme d’adquisició dels continguts diferent, adaptat a les seves capacitats.

Una altra conclusió que he extret és que he s’han d’abandonar les inseguretats que tenim envers les tecnologies i el seu ús. En moltes ocasions ens trobem que no utilitzem les tecnologies, o tecnologies noves que no coneixem, perquè creiem que no sabrem com funcionaran, serà molt complicat, ens equivocarem, farem la feina més a poc a poc i hi haurem de dedicar més temps, o com que no coneixem els recursos, no els busquem, etc. Amb la realització d’aquest projecte he pogut veure les tecnologies des d’un altre punt de vista, conèixer-les una mica més i treure’ns aquestes pors que tenia a l’hora d’utilitzar-les.

Per últim, amb la realització d’aquesta PAC també he arribat a la conclusió que hem de buscar nous recursos, noves tecnologies, per tal d’impartir l’ensenyament. És molt difícil, o impossible, conèixer tots els recursos que ofereixen les tecnologies, és per aquest motiu que crec que és important saber cercar aquests recursos i utilitzar-los, encara que al principi haguem de dedicar una mica de temps i d’esforç.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada