El meu projecte parteix d’un problema que és present
en el context educatiu i que afecta a molts alumnes, d’edats compreses de 6 a
12 anys. Molts d’aquests alumnes no saben com aprendre i adquirir un
aprenentatge significatiu sobre les normes ortogràfiques, en aquest cas l’ús de
la B i la V. Per tant, el fet d’ensenyar les normes d’ús de la B i
la V interactivament canviarà la seva manera de concebre l’aprenentatge.
Un cop aplicat el projecte puc corroborar que el
problema inicial era significatiu, ja que ha permès canviar la manera de
tractar la informació. He ensenyat als alumnes una tècnica que es pot realitzar
amenament amb l’ordinador i que facilita la comprensió dels continguts a
estudiar. Per tant, considero que he encertat amb el problema seleccionat
perquè facilita la creació de nous models mentals en els nens, partint d’un
problema educatiu real.
Per altra banda, a nivell general, considero que el meu
projecte ha estat bastant adequat. El meu objectiu era facilitar l’assoliment
d’un aprenentatge significatiu mitjançant l’aprenentatge de les normes d’ús de
la B i la V i ho he aconseguit satisfactòriament.
Considero que he dissenyat i desenvolupat correctament
el projecte, el qual s’ha adequat a les necessitats educatives reals de cada alumne.
He encertat amb el disseny perquè he elaborat el projecte entorn les
necessitats reals dels alumnes i ho he desenvolupat atenent constantment a
aquestes necessitats. A més, alhora de posar en pràctica el meu projecte he
respectat el ritme d’aprenentatge de cada nen.
Pel que fa als recursos emprats per a dur a terme les
activitats, en el meu projecte la tecnologia ha sigut molt útil per motivar als
nens i ha facilitat l’assoliment d’un aprenentatge significatiu, permetent
adaptar-me a les necessitats d’aquests dos alumnes. El fet de realitzar tot
aquest aprenentatge a través de l’ordinador els ha agradat molt i han estat molt motivats en totes les sessions, podent
treballar autònomament (en algunes d’elles), respectant d’aquesta manera la
Zona de Desenvolupament Proper de cada alumne (Vigotski, 1978).
En relació a les activitats que he seleccionat, val a
dir que la gran majoria han estat encertades. De caire senzill, atraient i
motivador aportant un altre punt de vista per aprendre. Tot i així, l’activitat 2 de la sessió 3 ha
estat més desafortunada, ja que alhora d’aplicar-la amb els alumnes m’he adonat
que pel seu nivell no ha sigut útil ni acord als objectius que cercava.
Val a dir també com els aplicatius per presentar la
teoria de la norma de la B i la V eren molt visuals i esquemàtics, visible i
atraient per aquest alumnat.
Tenint en compte tots els aspectes anteriors, considero
que el meu projecte és adequat perquè es pot aplicar en l’àrea de Llengua
Castellana, i es pot fer servir amb nens de diferents edats, com ara entre 6-8
anys, incrementant el nivell d’exigències al nivell de coneixements del nen.
A més, el projecte fa possible la realització de més
activitats significatives, com per exemple, buscar paraules per internet, fer
exercicis diferents sobre el contingut per aclarir els dubtes dels nens i
reforçar els seus coneixements, entre d’altres. Així doncs, considero que és un
projecte força complet i de gran utilitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada