dilluns, 7 de gener del 2013

AVALUACIÓ TECNOLÒGICA DEL MEU DISSENY



El meu projecte parteix d’un problema que és present en el context educatiu i que afecta a molts alumnes, d’edats compreses de 6 a 12 anys. Molts d’aquests alumnes no saben com aprendre i adquirir un aprenentatge significatiu sobre les normes ortogràfiques, en aquest cas l’ús de la B i la V. Per tant, el fet d’ensenyar les normes d’ús de la B i la V interactivament canviarà la seva manera de concebre l’aprenentatge.

Un cop aplicat el projecte puc corroborar que el problema inicial era significatiu, ja que ha permès canviar la manera de tractar la informació. He ensenyat als alumnes una tècnica que es pot realitzar amenament amb l’ordinador i que facilita la comprensió dels continguts a estudiar. Per tant, considero que he encertat amb el problema seleccionat perquè facilita la creació de nous models mentals en els nens, partint d’un problema educatiu real.

Per altra banda, a nivell general, considero que el meu projecte ha estat bastant adequat. El meu objectiu era facilitar l’assoliment d’un aprenentatge significatiu mitjançant l’aprenentatge de les normes d’ús de la B i la V i ho he aconseguit satisfactòriament.
Considero que he dissenyat i desenvolupat correctament el projecte, el qual s’ha adequat a les necessitats educatives reals de cada alumne. He encertat amb el disseny perquè he elaborat el projecte entorn les necessitats reals dels alumnes i ho he desenvolupat atenent constantment a aquestes necessitats. A més, alhora de posar en pràctica el meu projecte he respectat el ritme d’aprenentatge de cada nen.

Pel que fa als recursos emprats per a dur a terme les activitats, en el meu projecte la tecnologia ha sigut molt útil per motivar als nens i ha facilitat l’assoliment d’un aprenentatge significatiu, permetent adaptar-me a les necessitats d’aquests dos alumnes. El fet de realitzar tot aquest aprenentatge a través de l’ordinador els ha agradat molt i han estat  molt motivats en totes les sessions, podent treballar autònomament (en algunes d’elles), respectant d’aquesta manera la Zona de Desenvolupament Proper de cada alumne (Vigotski, 1978).

En relació a les activitats que he seleccionat, val a dir que la gran majoria han estat encertades. De caire senzill, atraient i motivador aportant un altre punt de vista per aprendre. Tot i així, l’activitat 2 de la sessió 3 ha estat més desafortunada, ja que alhora d’aplicar-la amb els alumnes m’he adonat que pel seu nivell no ha sigut útil ni acord als objectius que cercava.

Val a dir també com els aplicatius per presentar la teoria de la norma de la B i la V eren molt visuals i esquemàtics, visible i atraient per aquest alumnat.

Tenint en compte tots els aspectes anteriors, considero que el meu projecte és adequat perquè es pot aplicar en l’àrea de Llengua Castellana, i es pot fer servir amb nens de diferents edats, com ara entre 6-8 anys, incrementant el nivell d’exigències al nivell de coneixements del nen.
A més, el projecte fa possible la realització de més activitats significatives, com per exemple, buscar paraules per internet, fer exercicis diferents sobre el contingut per aclarir els dubtes dels nens i reforçar els seus coneixements, entre d’altres. Així doncs, considero que és un projecte força complet i de gran utilitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada