dilluns, 7 de gener del 2013

AUTOAVALUACIÓ DE L'ACTIVITAT I DEL SEGUIMENT DE L'AVALUACIÓ CONTINUADA GLOBAL



Amb la realització d’aquest treball he adquirit una gran quantitat de coneixements. La primera cosa que he pogut aprendre amb el projecte és que hi ha una gran quantitat de recursos tecnològics educatius que permeten aconseguir un aprenentatge significatiu, però que desconeixia. Amb aquest projecte he aprés ha cercat tecnologies educatives (programes, activitats, recursos, etc.) fet que fins ara no acostumava a dur a terme, ja que simplement utilitzava aquelles tecnologies de les quals en tenia coneixement i sabia utilitzar-les.
Arrel de la realització d’aquest treball el meu model mental ha crescut en nombre de conceptes i de relacions ja que he pogut conèixer noves tecnologies que fins ara desconeixia, establir relacions entre elles i sobretot aprendre nous conceptes relacionats amb les TIC i les TE.

Per una altra banda el meu model mental ha ampliat els conceptes que hi tinc perquè he pogut comprovar per mi mateixa l’eficàcia de partir de la Zona de Desenvolupament Pròxim i aconseguir un aprenentatge significatiu. He pogut experimentar la importància d’adaptar els continguts, metodologies, ritmes d’adquisició dels coneixements de cada alumne, ja que aquesta adaptació és la que permet finalment aconseguir un aprenentatge significatiu. Fins ara el model educatiu que coneixia era aquell que eren els alumnes els qui s’havien d’adaptar als continguts treballats, i no aquests a l’alumnat, i aquest model és el que acaba fracassant i potencia la memorització dels continguts en front de l’aprenentatge significatiu. En canvi, ara he pogut conèixer de primera mà un model diferent, el que s’adapta a les necessitats educatives de cada infant o persona, i que per tant, potencia l’aprenentatge significatiu.

En aquesta activitat m’avaluaria amb una A. Penso que he dut a terme el projecte de manera eficaç i amb bons resultats. He escollit el tema a treballar en funció dels problemes que m’he trobat en el meu àmbit de treball (USEE), per tant, he partit de la realitat educativa, de les necessitats educatives reals dels dos alumnes. Per això, una vegada he tingut el problema detectat, m’he adaptat a cada alumne individualment en funció dels seus coneixements previs. També hem preparat tota la informació necessària de manera atractiva i motivadora per tal d’explicar el projecte als alumnes mitjançant el projector.

 Per últim, m’he adaptat als problemes que han sorgit al llarg de la realització del projecte, com la realització conjunta de l’activitat 2 de la Sessió 3 en comptes d’individualment com tenia previst.

Respecte a l’Autoavaluació inicial, faria algunes modificacions:
TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ___7___
Ho rebaixaria a un 6 ja que la TE també és generadora, facilitadora i gran mediadora de coneixement.
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: ___10___
Continuaria amb un 10, ja que m’he enriquit molt dels companys/es, tot visitant els seus blogs, llegint les seves aportacions als debats, resolen dubtes i mostrat les seves inquietuds. La interacció en un espai tan virtual és bàsica i fomenta la construcció.
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ___10_____
Continuaria amb un 10, ja que interessa saber arribar als alumnes amb imaginació i creativitat per despertar el seu interès i les ganes.
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __0___
Ho augmentaria a 6, perquè és cert que la tecnologia es basa en la ciència.
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __10___
Continuaria amb un 10, perquè els uns i els altres ens beneficiem i reforcem.
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __0___
Ho deixaria igual, perquè tot i seguir en desacord és cert que requereix d’una constància i esforç personal, però també es cert que no és un debat com els altres, t’ajuda a aprendre a mida que participes en ell i si t’esforces i dediques hores t’aporten beneficis personals en el teu aprenentatge.
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ___6____
Augmentaria a 7, perquè és necessari però no indispensable.
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: ___5___
Ho deixaria igual, sempre es pot millorar. En el meu cas ha estat  una experiència satisfactòria, amb una organització i implicació per parts dels companys.
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ____7____
Ho disminuiria a 6, perquè més que transmetre fan de mediadores, on el coneixement es construeix en base a múltiples variables.
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: ____8____ Ho deixaria igual, l’ avanç tecnològic contribueix al social però intervenen altres factors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada