La meva
concepció de la relació entre Ciència i Tecnologia ha evolucionat perquè
inicialment ho interpretava com a simples coneixements teòrics, on la
Tecnologia era Ciència aplicada. Aquest concepte ha canviat, ja que he après
com aquesta relació és un procés d’associació entre els dos conceptes on ambdós
obtenen benefici.
Pel que
fa a la meva concepció entre Tecnologia i Societat ha variat degut a la
perspectiva interactiva d’intercanvi
mutu entre les dues, ja que la societat produeix mitjans i aporta coneixements
a la Tecnologia, i aquesta Societat a la vegada s’enriqueix de la implicació de
les Noves tecnologies.
En
primer lloc, desprès de la lectura de l’article “Ciència, tecnologia i
societat: nous interrogants per a la psicologia” de Domènech i Tirado ens
introdueixen a la Psicologia i l’estudi de la ciència destacant la perspectiva
“Teixint sense costures” on es defensa la influència i interacció d’aquests
termes. També ens explica la relació
complexa entre Ciència i Tecnologia, la interacció entre Ciència i Societat, i la relació entre Tecnologia i Societat. En aquí es destacable adonar-se
de la importància de la Ciència i la Tecnologia com un dels elements essencials
que influeixen en la Societat
En
segon lloc, al primer mòdul “Educació i tecnologia: fonaments teòrics” de Julio
Cabero s’explica com la TE ha
esdevingut una disciplina importantíssima dins la societat del coneixement i
com el corrent CTS s’oposa al
tecnodeterminisme. També s’’explica quins són els fonaments de la TE: la teoria de la comunicació, la psicologia, la
teoria de sistemes, les tecnologies de la informació, etc. A més a més l’evolució històrica de la TE amb
aportacions des de la psicologia de la Gestalt, el conductisme, el cognitivisme
i les teories socioconstructivistes.
En
definitiva, la Ciència, Tecnologia i Societat
no són conceptes separats sinó mútuament
constitutives i definitòries.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada