- Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta. Segons la meva opinió crec que el progrés en el coneixement tecnològic i científic no determina ni garanteix el progrés econòmic i social d’una manera directa, ja que depèn molt de la utilitat que li vulguin donar, prenent importància els polítics, els quals s’encarreguen de determinar i fixar els interessos d’aquests progressos. Per aquest motiu, tot i no garantir el progrés econòmic i social si que es tracten d’uns elements que es poden interrelacionar entre si, ja que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina el progrés social i econòmic, i d’igual forma a la inversa.
- Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses? No estic d’acord amb aquesta afirmació ja que la fonamentació científica no garanteix una neutralitat ideològica. Les noves tecnologies, com a tals, generen formes de comunicació i riquesa que afecten en la configuració i en la transmissió d’idees, actituds i valors. Per això considero que la neutralitat ideològica està molt lluny d’aquest factor.
- Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment. Estic molt d’acord amb aquesta afirmació, ja que tot i el més primordial és saber el que volem aprendre, també és imprescindible saber com fer-ho i en aquí és on prenen part les TIC de qualsevol activitat d‘E-A. Gràcies a les TIC les activitats d’E-A poden ser més útils i eficaces, ja que, degut als canvis socials, la societat d’avui en dia està més integrada en aquestes formes d’aprenentatge, essent una aposta segura de futur.
- Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys? La realitat és que, gràcies a les noves tecnologies s’han originat aquests canvis socials que fan que la manera de viure, de treballar i de comunicar-nos hagi evolucionat i millorat.
- Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa. La Tecnologia Educativa ens ajuda a crear espais d’E-A tot integrant-los dintre de l’àmbit educatiu.
- Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement. Una transmissió de coneixement podria ser una classe magistral unidireccional on el professor informa dels continguts a aprendre mentre que l’alumne solament rep la informació. En canvi, la construcció de coneixement seria un aprenentatge on l’alumne pren part gràcies als coneixements previs de que disposa, formant un triangle interactiu on professor fa de mediador entre el contingut i el propi alumne, el qual té un paper actiu.
- Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea". Estic d’acord amb aquesta afirmació ja que qualsevol idea es desenvolupa dintre d’un context. Gràcies a ell podem relacionar idees prèvies amb informacions noves, tot donant-li sentit gràcies a un context que ho fa significatiu.
- Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...? Penso que aquestes adaptacions són molt útils per minimitzar esforços i fer més portable l’estudi a la UOC. Algunes d’aquestes opcions no les coneixia, encara que d’altres si, com la “Signatura de correu” la qual tinc personalitzada.
- Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts? Penso que compto amb els coneixements previs que el Pla docent indica, tot i que sempre hi han mancances en certs aspectes i mai es deixa d’aprendre amb les Noves tecnologies. Per això, amb aquesta assignatura espero aprendre aspectes nou i podem seguir ampliant els meus coneixements previs.
- Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)
TE2)
L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de
tècniques per als docents: ___7___
CC2)
Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: ___10___
TC1)
Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que
asseguren la correcta transmissió del coneixement : ___10_____
DT2)
La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a
prejudicis, valors i actituds: __0___
CC1)
Les aules de la UOC
són una comunitat d’aprenentatge: __10___
DU2)
Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __0___
TE1)
La Tecnologia
Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon
domini de les TIC: ___6____
DU1)
Els debats a la UOC
poden millorar moltíssim: ___5___
TC2)
Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ____7____
DT1)
El canvi tecnològic determina el canvi social: ____8____
- Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper? Tot el que he plasmat és gràcies als coneixements previs de que disposo, per tant, ho defensaria de la mateixa manera i aferrant-me al que coneixo. És cert que aquests esquemes en un futur proper poden variar, ja que aquests coneixements es poden ampliar i la manera de veure-ho pot diferir de la inicial.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada